سلام امروز ۲۰ فروردین ماه ۹۹، مصادف با نیمه شعبانه.

نیمه شعبانی که به بهانه کرونا متفاوت از هر سال داره طی میشه. نیمه شعبانی که بعد از ۴۰ سال همچنان شهر رو غرق سرور می‌کرد و تقریبا هیچکس نبود که متوجه این روز و مناسبت مقدسش نشه. مقدمات ممنوع! آن چیزی که باعث شد من امروز دست به قلم شوم، ابتکارات و خلق حماسه هایی بود که شاید هیچگاه بوجود نمی آمد یا اگر می آمد به منصه ظهور نمی‌رسید و محلی برای عرضه نبود.

.

در عین حال که هیچگاه نتوانستند مردم را از برگزاری جشن نیمه شعبان منصرف کنند،  لکن به شدت تلاش در انحراف آن داشتند،  از خدا بیخبران! به نحوی که فضای معنوی و جو عمومی انتظار در سال‌های اخیر جای خود را به کنسرت های خیابانی و ابتذال های پنهان داد. قطعا همگی ''آقامون جنتل منه'' رو در نیمه شعبان گذشته بیاد داریم... .

.

امسال و به برکت کرونا، آنها که دنبال خودنمایی و چشم و هم چشمی و گاها فضای ابتذال بودند از این حرکت جاماندند و اما دلدادگان و منتظران حقیقی به بهترین نحو انجام وظیفه کردند. آنان که خالصانه دست به دعا برداشتند، آنان که در حسرت جشن عمومی (و تنظیم شعائر الهی) سوختند،  آنان که دست گیر نیازمندان شدند،  آنان که داوطلبانه به خدمت مردم درآمدند و هم آنانکه با ایده های ناب و بدیع خود چراغ انتظار را در دل مردم روشن کردند و یکبار دیگر عموم مردم را و غافلان را بیاد صاحب واقعی شان انداختند.

دست مریزاد و بارک الله. خداقوت جانانه به منتظران حقیقی و آنان که در این روزها واقعا خوش می‌درخشند.

پ.ن: برای فعالین فرهنگی تنبل، اگر حوصله یا توان کار های فرهنگی تمیز # آتش_به_اختیار را ندارید،  این روز ها نمونه ها بسیار زیبایی در حال خودنمایی است، به دقت و توجه و ثبت آن ها توصیه میکنم.